Docent-onderzoekers en studenten van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) hebben samen met de afdeling Stemmingsstoornissen van het Academisch Medisch Centrum (AMC) de nieuwe...
Grote motivatie Het team voor het Da Vinci College bestond uit Mitchel Brinkman (4e-jaars MKE Werktuigbouw), Thijs van den Dongen en Wilbert Kranghank...
In de onderwijs- en onderzoekswereld speelt MVI een steeds belangrijker rol. Vrijwel alle instellingen hebben een eigen duurzaam inkoopbeleid. Inkoop is een krachtig...
Kinderen vinden digitale apparaten en toepassingen leuk en ze zijn er handig mee. Ze klikken, swipen, appen, filmen en gamen erop los. Volwassenen...
De educatieve virtual reality-apps 3D VIP Room en Startrekenen VR zijn kanshebbers voor de prestigieuze Comenius EduMedia Medaille 2017. Deze internationale onderscheiding wordt...
De app 'Goed Geld' bevordert de financiële en algemene zelfredzaamheid van jongeren met een licht verstandelijke beperking (16 tot en met 30 jaar)....
Een aantal is enkelvoud! Geen komma voor en! Een cadeau gehad - nee, gekregen! We kennen ze allemaal, de regels van het Nederlands...
De wereld digitaliseert. De tech industrie is hiring. Wie baangarantie zoekt, kan maar beter iets in de IT-richting gaan studeren. Toch speelt het...
In een wereld waar apps en informatie bijna altijd en overal beschikbaar zijn, wordt ook van onderwijsinstellingen veel verwacht op het gebied van...
Design Thinking biedt nieuwe kansen voor vernieuwend onderwijs. Het is dan ook begrijpelijk dat een toenemend aantal scholen en onderwijsorganisaties zich in het...
'Ik, robot' van de Amerikaan Isaac Asimov (1920-1992) is het boek van de komende editie van Nederland Leest, de jaarlijkse campagne om iedereen...
André Kuipers trekt door het land met de Techniekpact Collegetour om leerlingen van de basisschool te motiveren voor wetenschap en technologie. Aanstaande vrijdag...